maandag 15 mei 2017

"DOEN JULLIE MEE" patroon deel 5 van Otje en Lotje en poppendag


"DOEN JULLIE MEE" patroon deel 5 van Otje en Lotje.

En nachtjapon voor Lotje en pantoffels voor Otje en Lotje.

KLIK HIER hier voor het patroon.

Volgende week dinsdag beginnen we met een huisdier voor Otje en Lotje, Moppie de hond.
Daarvoor is nodig: licht bruin katoen
                               haaknaald 3.50
                               veiligheid- ogen 6 mm
                               restje zwart katoen
                               vulmiddel

Dinsdag poppen dag.

Lotje was wel heel erg ongeduldig geworden zij wilde zo graag een nachtjapon, en ja koud had ze het nog steeds. Dus nu de pyjama van Otje klaar was kon ik haar vertellen dat ik er vandaag mee aan de slag zou gaan. Om haar af te leiden vroeg ik haar een mooie kleur uit te zoeken voor een randje om de nachtjapon heen.
uit de voorraad wol koos ze zachtroze wol, deze kleur steek lief af tegen het wit,



De nachtjapon voor Lotje was klaar, parmantig paradeerde ze door de kamer, van alle kanten bekeek ze zich in de spiegel, ze vertelde heel blij met het mooie nachthemd te zijn, en ik kreeg een dikke knuffel van haar.




Ik heb nog een verrassing voor jullie vertelde ik, ohhhh vertel Tineke, wel nu jullie alle twee een fijne warme pyjama hebben bedacht ik dat daar voor jullie ook pantoffels bij kan haken, dan zijn jullie voeten ook lekker warm. Enthousiast knikten ze dat vonden beiden een heel goed plan, geen koude voeten dat klonk hen goed in de oren, lotje vertelde graag roze pantoffels te hebben en Otje wou graag blauwe, toen de klus geklaard was deden ze de pantoffels aan een beetje onwennig liepen ze op de pantoffels rond maar al gauw renden de twee door de kamer.




Een reactie posten