maandag 8 mei 2017

"DOEN JULLIE MEE" deel 4 van Otje en Lotje en Poppendag


"DOEN JULLIE MEE" deel 4 van Otje en Lotje

Een pyjama voor Otje

KLIK HIER voor het 4 e deel van het patroon







De volgende ochtend vertelden ze mij dat ze goed hadden geslapen maar dat ze toch heel graag een pyjama wilden hebben. Lotje wou graag een nachtjapon of ik voor haar die kon haken het liefst een witte, Otje wou graag een pyjamabroek dat leek hem heerlijk warm. Ik vroeg of hij geen pyjamajasje wou hebben. Otje vertelde dat hij dat wel heel veel werk voor mij vond, nadat ik hem gerustgesteld had en verzekerd had dat ik haken heel erg leuk vind en dat ik graag ontwerp, durfde hij te vragen om een pyjamajasje bij de pyjamabroek, de kleur wit vond hij ook mooi, ik vroeg nog wil je er ook een gekleurd randje omheen? Daar moest hij nog even over nadenken, afijn eerst maar aan de slag.

Aandachtig volgden ze de vooruitgang, tijdens het haken mochten ze mij niet afleiden met gebabbel en vragen omdat er geteld moet worden. En de tel kwijt raken is zeer vervelend.



tussendoor Otje nog een keer gevraagd of er wel of niet een gekleurd randje om de pyjamabroek moest. Otje vertelde dat hij graag een lichtblauw randje er omheen wilde hebben. Na een paar keer de pyjamabroek te hebben gepast voor de juiste maat was ook deze klaar en mocht Otje deze aan houden. Heerlijk warm vond hij hem, en hij was er heel blij mee.




Nu moest er nog een jasje bij de broek komen. Ook deze moest een paar keer gepast worden voor de juiste maat. Doen was hij klaar Otje vertelde dat de pyjama lekker warm was.


even een kijkje nemen bij de andere deelnemers van de poppen dag.


Een reactie plaatsen